زیره ی کرمان

این سایت مانند زیره برای همه ی افراد مفید است.

زیره ی کرمان

این سایت مانند زیره برای همه ی افراد مفید است.

قبردونفره

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۳۱ ب.ظ

قبردونفره

دیروز خانمی را که حجاب خداپسندانه ای نداشت، خواهرانه نهی از منکر کردم. ایشان به سمت من برگشت و در چشمانم خیره شد و گفت: هرکسی را در گور خودش می خوابانند و رفت.حرفش تکراری بود اما؛ ذهنم را درگیر خودش کرد. واقعا هر کسی را فقط در قبر خودش می خوابانند؟!
قرآن همراهم را باز کردم:
1-وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَر ... » باید از میان شما ،جمعی دعوت به نیکی ، و امر به معروف ونهی از منکر کنند!... (سوره آل عمران ، آیه 104)
2- « کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللّه » ، شما بهترین امتی بودید که به سود انسانها آفریده شده اند ؛(چه اینکه) امر به معروف و نهی از منکر میکنید و به خدا ایمان دارید .( سوره آل عمران، آیه 110).و...
آیات زیادی را یافتم که دال بر وجوب امربه معروف ونهی ازمنکر داشتند و با یک سرچ کوچک در اینترنت و یافتن احادیث زیادی از جمله سخن امام على (علیه السلام)که فرمودند: تمام کارهاى نیک و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون آب دهان است در برابر دریاى پهناور. [نهج البلاغه، کلمات قصار، 374.] حجت را برمن تمام کرد.
و وقتی تمام گزینه های مساله را کنار هم چیدم، یافتم، که اگر امر به معروف بر من واجب است و ترک آن عوارض وبلاهایی را برای من دارد پس مرا تنها در گور خودم نمی خوابانند بلکه از من از واجب ترک شده ای که باید در قبال دیگری انجام می دادم سوال خواهند کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۳۱
بانوی کرمانی

قبر-امربه معروف-گور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی